Vilka är våra medlemmar?
Managementkonsultbranschen är en förtroendebransch och förtroende skapas i relationer människor emellan. Därför vill vi från SMKs sida lyfta fram ett axplock av alla fantastiska profiler som med outsinligt engagemang driver branschen framåt.
NÅGRA MEDLEMSPROFILER
Gunnila Masreliez-Steen
Gunnila är en bred management- och organisationskonsult med erfarenhet från lokala och internationella bolag, offentliga och ideella organisationer och har över 50 års erfarenhet i branschen. Hon är styrelseordförande för Sweden IWF (International Women´s Forum), vice ordförande i styrelsen för Montemarina, Spanien och styrelsemedlem i SMK.
"Konsulten är den kugge som bygger bryggan mellan det gamla och det nya – en nödvändig kraft för att möta framtidens krav i både företag och samhälle."
Andreas Werr
Anders är professor på Handelshögskolan i Stockholm.
"Managementkonsultens verkliga värde skapas i mötet mellan konsult och klient – en dynamik som ofta är svår att mäta men omöjlig att ignorera."
Knut Fahlén
Knut är tidigare forskare och har jobbat som managementkonsult i över 20 år. Han har även skrivit flera böcker om styrning inom såväl privat som offentlig sektor.
"Gamla traditionella styrlogiker riskerar låsa in organisationer i silostrukturer och bakåtblickande analyser, vilket hindrar den dynamik och flexibilitet som dagens omvärld kräver."
Hugo Bluhme
Hugo är en managementkonsult med fokus dynamiska styrmodeller och Beyond Budgeting i Sverige och internationellt. Han är även drivande inom utveckling av tillämpad AI – både som en del i Ekans värdeskapande såväl som kunders.
"Managementkonsultens kanske viktigaste bidrag är att agera som en brygga mellan teknik och affärsnytta."

Elisabeth Novotny
Elisabeth är managementkonsult inom områden som projektledning, digitalisering, verksamhetsstyrning, ledarskapsutveckling och medarbetarskap. Hon har även stort engagemang inom hållbarhet.
"I dagens samhälle är omställningen till att driva hållbar affärsverksamhet en av de största och viktigaste förändringarna och blir en avgörande faktor för organisationer att förbli relevanta och konkurrenskraftiga."